dni powszednie:

w dni powszednie:
podczas Mszy św. o godz. 7.00 i 8.00
i od godz. 18.00 do 18.30
w niedziele podczas Mszy Św.
o godz. 7.00, 8.30, 10.00
i od godz. 18.30 do 19.00
w każdy piątek:
od godz. 7.00 do 19.00

Nabożeństwo do Św. Antoniego - wtorek po Mszy św. 8:00
Nowenna do MBNP - środa po Mszy św. 18:30
Różaniec z wymieniankami rocznymi za zmarłych oraz Msza Święta w intencji tych zmarłych - drugi piątek miesiąca o godz. 18.00
Koronka do Miłosierdzia Bożego - codziennie o godz. 15.00 w Kaplicy Adoracji Najświętszego Sakramentu
Różaniec w intencji powołań - każda środa o godzinie 18.00 w Kaplicy Adoracji Najświętszego Sakramentu
Różaniec fatimski oraz Msza z procesją fatimską - 13. dzień miesiąca o godz. 19

<- wstecz | powrót do strony głównej

Maryjne pielgrzymowanie na Mazury 23-24.06.2014

Dodano: 05.07.2014

Pierwszym etapem podróży był postój w Toruniu. Gród Kopernika zaczęliśmy zwiedzać od Starówki: kościoła franciszkańskiego Wniebowzięcia NMP, Starego Rynku z ratuszem i katedry świętych Janów Chrzciciela i Apostoła. Gotyckie miasto zachwyciło także średniowieczną kamienicą, w której urodził się najwybitniejszy polski naukowiec.

Pierwszy cel pielgrzymki osiągnęliśmy w poniedziałkowe popołudnie, gdzie najpierw uczestniczyliśmy we Mszy św. w sanktuarium w Gietrzwałdzie, miejscu jedynych w Polsce zatwierdzonych przez władze duchowne objawień maryjnych, jednym z dwunastu na świecie. W orędziu do dwóch wizjonerek Matka Boża w 1877 r. przekazała swoją wolę: "Chcę, żebyście odmawiały różaniec". Posłuszni tej prośbie Maryi w gietrzwałdzkim kościele odmówiliśmy różaniec, a później mogliśmy jeszcze zobaczyć źródełko, pobłogosławione przez Bożą Matkę.

Wieczorem dotarliśmy do domy pielgrzyma w Świętej Lipce, gdzie po kolacji przy pomniku św. Jana Pawła II i kard. Stefana Wyszyńskiego pomodliliśmy się Apelem Jasnogórskim. Dzień zakończył spacer wzdłuż brzegu jeziora. Kolejnego dnia z samego rana uczestniczyliśmy we Mszy św. w świętolipskiej świątyni, wybudowanej w miejscu, gdzie w XIV w. rosła lipa, na której ukazała się Matka Boża. Z uwagą wysłuchaliśmy Słowa Bożego, wygłoszonego przez ks. Marka, jednego z jezuitów, którzy posługują w sanktuarium. Po Drodze Krzyżowej wysłuchaliśmy koncertu słynnych organów świętolipskich z ruszającymi się figurami, a następnie jeszcze przed południem opuściliśmy dom Matki, wyruszając do Olsztyna, stolicy Warmii.

W mieście św. Jakuba zobaczyliśmy Stare Miasto z ratuszem, zamkiem, na którym zarządcą był znany już Mikołaj Kopernik i katedrą. Zjadłszy lody wyjechaliśmy na obiad, który zjedliśmy w krzyżackim zamku w Golubiu-Dobrzynie. Na zamku mogliśmy zobaczyć komnatę Anny Wazówny, której duch ponoć krąży po zamkowych pomieszczeniach.

Późnym wieczorem wróciliśmy ubogaceni wrażeniami i umocnieni modlitwą w maryjnych sanktuariach. Na niedzielę 29 czerwca zaplanowano spotkanie popielgrzymkowe, na którym ma zapaść decyzja o kolejnych celach pielgrzymowania.

Autor: ks. Grzegorz

© Parafia kolegiacka pw. Wniebowzięcia NMP w ŚŒrodzie WLKP.